Slik kommer du i gang med å trene ute

For å trene utendørs trenger du egentlig bare deg selv i treningsklær. Enkelt og greit. Styrkeøvelser hvor du kun bruker egenvekt er skånsom og god trening du kan gjøre hvor som helst. Samtidig er det supert for både nybegynnere og aktive mosjonister, så alle kan ha nytte av det.

Mange av styrke- og kondisjonsøvelsene du kan gjøre ute, er minst like effektive som de du gjør inne på et treningssenter. Samtidig får du frisk luft, og variasjonen for hva du kan gjøre er uendelig. Du kan gå, løpe, bruke hoppetau, løpe i trapper, bruke en benk eller store steiner til styrkeøvelser, gå tur i skogen, balansere på stokker eller bruke lekestativ. I tillegg er det gratis!

Begynn rolig

Synes du det er vanskelig å komme deg opp av sofaen og ut døra? Sett av noen kryss i kalenderen for når du skal trene og gjør en avtale med deg selv. Hvis du ønsker å bli mer aktiv må du prioritere tid til det. Begynn rolig og smått, med for eksempel 30 minutter hver gang.

God planlegging

Et godt tips er å ta på deg treningstøyet med en gang du kommer hjem fra jobb, i stedet for kosedressen. Det gjør det lettere å komme seg ut. Etter hvert som du kommer i gang vil du oppleve treningsglede og mestring, noe som også løfter motivasjonen.

Vær sosial

Gjør gjerne en avtale med en venn, nabo, familie eller barna. Å ha en treningspartner gjør det mer forpliktende og dere kan slå sammen det sosiale aspektet med treningen og tilbringe litt sporty tid sammen.

Her er 10 superenkle øvelser du kan gjøre utendørs

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s